Executive Master of Business Administration (MBA) dla kadry zarządzającej żłobków i klubów dziecięcych
- Studia podyplomowe, 2 semestry
- 1086 godzin, w tym 240 z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego, 36 pkt. ECTS tryb niestacjonarny, profil praktyczny
- cena: 14.300 PLN / 2 semestry (z wizytą studyjną) 9.300 PLN (bez wizyty studyjnej)
Cele kształcenia
Master of Business Administration (MBA) dla kadry zarządzającej instytucjami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 to elitarny kierunek, który wyposaży absolwentów w najwyższe kwalifikacje menedżerskie. Kierunek został stworzony w celu wzmocnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej, niezbędnej dla dalszego rozwoju kariery oraz zarządzanych przez uczestników studiów placówkami. Program realizowany będzie przez specjalistów (praktyków) z Polski i zagranicy, reprezentujących różne dziedziny, takie jak: zarządzanie, PR, kontrola, wystąpienia publiczne, komunikacja, finanse.
Dynamiczny rozwój sektora instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w Polsce powoduje, że wzrasta zapotrzebowanie na liderów, którzy profesjonalnie i efektywnie zadbają o jakość instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w Polsce. Prowadzenie żłobka czy klubu dziecięcego to służba społeczeństwu przez dostarczanie najwyższej jakości usług z zakresu opieki nad dziećmi. Wymaga to szczególnego przygotowania i stałego podnoszenia umiejętności i kompetencji. Program studiów zawiera przedmioty, które w sposób kompleksowy obejmują wszystkie obszary funkcjonowania instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
Profil kandydata
Oferta skierowana do osób zajmujących się zawodowo opieką nad dziećmi do lat 3, przedstawicielom publicznych i niepublicznych żłobków i klubów dziecięcych. Studia mogą rozpocząć osoby posiadające wykształcenie wyższe, zarządzające lub chcące zarządzać żłobkiem lub klubem dziecięcym, mające co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy nad dziećmi. Kandydaci powinni cechować się odpowiedzialnością, zorganizowaniem, ambicją, gotowością do podwyższania swoich umiejętności i kompetencji zawodowych.
Sylwetka Absolwenta
Absolwent kierunku potrafi skutecznie zarządzać żłobkiem lub klubem dziecięcym oraz efektywnie komunikować się w zespole, w tym rozwiązywać konflikty i zarządzać zmianą. Posiada profesjonalne podejście do pracy, wie, w jaki sposób otrzymać dofinansowanie na rozwój działalności i podniesienie jej jakości, przygotowuje dokumentację i rozlicza dotacje. Posiada odpowiednie kompetencje menedżerskie, jest dobrze zorganizowany i potrafi stworzyć perspektywiczną wizję rozwojowej działalności podległej placówki. Potrafi występować publicznie, wie, w jaki sposób zbudować zaufanie i wykorzystać personal branding w celu pozyskania nowych klientów. Działa według zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zna wymagania stawiane przez Kodeks Pracy pracownikom żłobków i klubów dziecięcych. Prowadzi podległą placówkę skutecznie i efektywnie, doskonale radzi sobie z podejmowaniem decyzji w sytuacjach krytycznych, także w dobie pandemii. Posiada wykfalifikowane kompetencje społeczne w zakresie zaawansowanej opieki nad dziećmi trudnymi i z niepełnosprawnościami, potrafi stworzyć dla nich dogodne warunki w podległej placówce oraz zatrudnić odpowiednią kadrę opiekunów.
Ramowy program studiów
Moduł I – Funkcjonowanie żłobków i klubów dziecięcych
- Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jako działalność regulowana
- Personel żłobka lub klubu dziecięcego, wymogi
- Wyżywienie w żłobku lub klubie dziecięcym
- Warunki przyjmowania dzieci do żłobka lub klubu dziecięcego, zasady ustalania opłat
- Statut i regulamin żłobka lub klubu dziecięcego
- Sprawozdawczość z realizacji opieki nad dziećmi do lat 3
Moduł II – Zarządzanie placówką
- Rachunkowość zarządcza i kontroling
- Prawne aspekty zarządzania w żłobku lub klubie dziecięcym
- Zarządzanie w czasach pandemii
- Zarządzanie zmianą
- Przygotowanie dyrektora żłobka lub klubu dziecięcego do wygłaszania publicznych przemówień
- Zarządzanie jakością w żłobku lub klubie dziecięcym
Moduł III – Kontrola żłobków i klubów dziecięcych
- Przygotowanie kadry zarządzającej do kontroli żłobka lub klubu dziecięcego ze strony jednostek samorządu terytorialnego
- Zasady przygotowywania niezbędnej dokumentacji
- Wymogi sanitarno-lokalowe, stan techniczny i higieniczny pomieszczeń
- Wymogi kadrowe
- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Moduł IV – Efektywna komunikacja kadry zarządzającej w żłobkach i klubach dziecięcych
- Efektywna komunikacja jako sukces dobrej współpracy
- Relacje w zespole – od konfliktu do współpracy
- Zasady tworzenia silnego i kreatywnego zespołu
- Motywowanie zespołu, wspieranie kadry
Moduł V – Pierwsza pomoc pediatryczna, BHP
- Postępowanie powypadkowe w żłobku lub klubie dziecięcym
- Bezpieczeństwo pożarowe, Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego
- Wymagania stawiane przez Kodeks Pracy pracownikom żłobków, przedszkoli i innych placówek edukacyjnych
- Dokumentacja ryzyka zawodowego
- Szkolenie BHP
Moduł VI – Zaawansowana opieka nad dzieckiem w żłobku i klubie dziecięcym
- Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością
- Wczesne wykrywanie nieprawidłowości rozwojowych
- Zachowania trudne, wspieranie kompetencji emocjonalnych
- Autyzm w grupie żłobkowej
- Dziecko wysoko wrażliwe w żłobku
Moduł VII – Kompetencje menedżerskie
- Koncepcje zarządzania jakością w żłobku i klubie dziecięcym
- Przywództwo, zarządzanie zespołem
- Budowanie pozycji w zespole
- Dobra organizacja i wizja jako fundament skutecznego prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego
- Szczegółowe kompetencje menedżerskie dyrektora żłobka lub klubu dziecięcego
Moduł VIII – Dofinansowanie krajowe i unijne, dotacje
- Dotacje z budżetu państwa – zasady wydatkowania, rozliczania i kontrola
- Przygotowywanie wniosków w ramach naborów z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
- Fundusze Europejskie na żłobki i kluby dziecięce
- Program Maluch+
Moduł IX
- Wizyta studyjna (5 dni) w żłobku i klubie dziecięcym (Włochy)
Moduł X – Marketing i prawidłowe wdrożenie RODO w żłobkach i klubach dziecięcych
- Prowadzenie strony internetowej dostosowanej do wymogów ustawy o dostępności cyfrowej
- Prowadzenie biuletynu informacji publicznej
- Podstawy dopuszczalności przetwarzania danych osobowych przez kadrę zarządzającą żłobka i klubu dziecięcego
- Odpowiedzialność za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych
- Pozyskiwanie klientów oraz budowanie zaufania rodziców w social mediach
- Personal branding kadry zarządzającej
MBA dla kadry zarządzającej żłobków i klubów dziecięcych kończy się testem i obroną pracy dyplomowej.
Studia Master of Business Administration (MBA) dla kadry zarządzającej żłobków i klubów dziecięcych uprawnia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa. Podstawa prawna: art. 19 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. – o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020, poz. 735).